dimarts, 20 de gener del 2009

Justificació de l'activitat

No es pot negar que SL ofereix una sèrie de recursos positius per a algunes matèries. Així, per exemple, pot visitar-se alguns projectes creats que poden ajudar a comprendre d'una manera més amena, alguns conceptes:

- Biologia, Química, o Ciències de la naturalessa:

Projecte Genome:

L'erupció d'un volcà:

- Geografia, Cultura Clàssica o Llatí:

Visita a l'antiga Roma


  • Per què emprar SL dins el camp educatiu?
El següent text, reproduït de EL PAIS, és una bona justificació;

La Fundación MacArthur encargó un estudio sobre cómo debería ser la educación en el siglo XXI. Son valores que el actual sistema no puede dar sin los medios digitales.

1. Jugar: experimentar con lo que nos circunda.

2. Actuar: adoptar identidades diferentes.

3. Simulación: interpretar y construir modelos dinámicos del mundo real.

4. Apropiación: asumir una idea y reconvertirla en material multimedia.

5. Multitarea: rastrear el entorno y cambiar de objetivo si se necesita.

6. Conocimiento distributivo: interactuar con herramientas para distribuir nuestro saber.

7. Inteligencia colectiva: reunir información y compararla con otros para un objetivo común.

8. Sentido común: evaluar la credibilidad de las diferentes fuentes.

9. Transmediática: seguir las corrientes de historias e informaciones a través de múltiples modalidades.

10. Conexión: buscar, sintetizar y distribuir.

11.Negociación: moverse entre la diversidad de grupos, respetando perspectivas múltiples.
____________________________
Pot ser a qualcú li resulta estrany conjugar SL i Resolució de Conflictes. Sens cap dubte, la resolució de conflictes és una activitat més quotidiana del que sembla, i potser, tenint en compte que caldria educar també a agents per a la resolució de conflictes, SL pot convertir-se en un lloc novedós on poder desenvolupar aquesta tasca.